tirsdag den 23. februar 2010

En anderledes uge

Denne her uge er noget for sig, på alle tænklige måder. Vi ikke har desværre ikke vinterferie, selvom det kunne være tiltrængt. Lærerene har dog været så søde, at eksperimenterer med os i et førsøg kaldet 'anderledes uge'. De ved nemlig af erfaring, at vi elever bliver lidt på tværs på denne tid af året.
Ugen er fokuseret på fællesskab, sammenhold og et afbræk i hverdagen. Vi laver en masse forskellige ting, i går var jeg f.eks. ude at kaste med økser (ja-ja det er rigtig!), klatre i træer og save med en gammeldagssav. Det lyder uendelig kedeligt, men jeg synes faktisk at det var ret sjovt, bortset fra at det var bidende koldt. I dag har jeg været så heldig, at mine aktiviteter har forgået indenfor. Jeg har dyrket handicapsport. Som bestod af rullestolsbasket, blindebold og en anden slags basket på rullende plader. Underligt lyder det og underligt var det, men rigtig sjovt. Det er sjovt at spille sammen og  konkurrer mod andre.
For mig er konceptet med denne uge ganske vellykket, men noget tyder på det ikke er for alle. Inden for de sidste to uger, er der fire elever meldt ud af skolen, nogle frivilligt og nogle desværre tvunget. Det er utrolig ærgerligt, og det giver desværre en dårlig stemning, i sær mellem dem der gik meget sammen med disse fire. Det er bare sådan, at når man er elev, bliver man også nød til at følge reglerne, og tage det hele med - også skolen, morgensang, fællesaktiviter...ja, selv den kedelige rengøring.
Jeg skal være her i den kommende weekend, og glæder mig rigtig meget. Der skal være fotomaraton, så det kan være, at jeg poster nogle billeder, nu må vi se om de bliver god e.


Ida-Marie

2 kommentarer:

  1. Hi,

    Where can I find more information about the photo marathon you mention? Don't hesitate to send me an email at babak.fakhamzadeh@gmail.com.

    Greets

    SvarSlet
  2. Hi,

    The photo marathon is a special event on my school, I'll post some picture in a few minutes.

    /Ida-Marie

    SvarSlet